mandag den 23. januar 2012

Bolchestang / Candy Stick


Velkommen til Slingrer Ned Ad Vestergade. Jeg tager fotos rundt omkring i Aarhus. Ofte blot hurtige skud fra mobilhoften af små pudsigheder i gadebilledet eller en ny butik. Billedet neden under er taget på Carl Blochs Gade marts 2011 over mod Prismet, som jeg foretrækker at kalde MiniManhattan (for det er den jo så langtfra). I forgrunden ligger det nu tomme Ceres, der om få år skal damme rammen om socialrådgiveruddannelsen, efter hvad jeg har hørt. Aarhus Kommune var i på det pågældende tidspunkt ved at anlægge et nyt vanddepot. I det hele taget sker der utrolig meget i kvarteret omkring Carl Blochs Gade og videre ud ad Søren Frichs Vej hen mod Ringgaden, så jeg vender nok tilbage. Jeg håber, du har lyst til at kigge med igen en anden gang.

I like to take snapshots from around Aarhus, Denmark... just little everyday details from my neighbourhood or a shop opening - in order to remember the ever-changing city and streets and to pass it on.This photo was taken in Spring 2011 showing off the only skyscraper in Aarhus which I like to call Mini Manhattan. Tongue-in-cheek, that is.


2 kommentarer:

  1. Sikke en fin blog du har lavet her - med gode fotos og kommentarer.

    SvarSlet
  2. Tak, Kirsten! Jeg synes det er vældig sjovt at snuppe et hurtigt foto af de steder, som jeg kommer forbi til hverdag. Hvis jeg var mere ublu/modig, tog jeg også fotos af fx kioskdamen og ham der tøfferen, der altid handler stort ind. Du har sikkert også mødt ham her i nabolaget. Jeg holder mig nu nok alligevel til huse og gader :).

    SvarSlet